Това е най-стандартният вариант за комуникация с аудиторията. Някои му казват надписване с фолио. Терминът на английски е vehicle lettering. За целта са необходими: векторен формат на логото, описание на предпочитан шрифт, спецификация на корпоративен цвят (ако има такъв). В този случай при наличие на изброеното в предишното изречение проектът за брандирането и неговата реализация могат да станат в рамките на 2-3 дена. Плотерното фолио се използва дотолкова, доколкото логото може да бъде пресъздадено от един/два или комбинация на повече цветни фолиа. При положение, че логото на фирмата съдържа преливки (градиенти), полутонове, сенки или пък е пълноцветно изображение, постигното чрез смесване на четирите основни цвята, тогава опираме до дигитален печат върху фолио + ламиниране на отпечатаното изображение. Колкото и просто да изглежда това надписване на колата, и то има своите тънкости и специфики – важно е да се избере по какво и как ще се равняват текстовете, логата, контактната нформация; важно е да се избере цветът на текстовете и контактното инфо в зависимост от цвета на колата; необходимо е да се презицира големината на основните бранд елементи спрямо габаритите на колата и изискванията за четимост на текста. В страницата За и против може да видите примери ЗА и примери ПРОТИВ.
В този случай зоната на брандирането на автомобила оптимално се вписва в дизайна на колата, като следва линиите на гофрите на ламарината. По този начин със сравнително нисък бюджет се постига хармония между визията на колата и на бранда, което многократно засилва въздействието на посланието и оттам – на бизнес ефекта за клиента. Разбира се, и тук си има тънкости, свързани с цветове, контури, големина на шрифта, наклон, равнение и други детайли, които придават завършеност на общата визия и засилват ефекта на този тип комуникация с аудиторията. Като правило при този тип брандиране на автомобили най-удачно е използването на печатано автомобилно фолио за повърхности с леки кривини.
Това е може би най-използваният тип брандиране на баничарка в БГ. Така нареченото частично обличане на автомобил с фолио. Терминът на английски е partial car wrapping. В този случай вече можете да използвате двете страни + задната за много по-ефективна комуникация с публиката. Тук има място за всичко – за големи пълноцветни изображения на вашето лого, за снимки на вашия продукт, за вашето рекламно изречение (слоган)…. Цялата тази площ, ако се проектира умно, ще ви донесе неподозирано добър резултат. В повечето случаи обаче виждаме непрофесионално, неграмотно използване на тази естествена възможност, което многократно намалява въздействието върху аудиторията и оттам конкретния бизнес резултат за фирмата. Проблемът е, че хората масово не знаят какъв точно би трябвало да е ефектът от една профи брандирана кола и затова не разбират, че тяхното брандиране не работи така, както трябва. Да не говорим, че при някои бизнеси самото наличие на професионално брандирани коли вече може да се окаже конкурентно предимство (при равни други условия). И да пропилееш тази възможност е, меко казано, неразумно. За щастие нашите клиенти вече го знаят и и с всяка следваща кола усещат добавения бизнес ефект. Ако говорим за технология, при този тип брандиране могат да се използват и плотерно, и печатано фолио. Но, разбира се, с печатаното фолио може да покажете пълноцветна картинка на продукта, много по-добре да използвате възможностите на един добър кар дизайнер, и да „разкажете една история“ върху тази немалка площ, която да направи разпознаваема вашата бизнес специфика. Наличието на качествени снимки с необходимата резолюция или пък на векторни цветни илюстрации е от огромно значение за добрия краен резултат. Ако имате подходящи изходни материали и що-годе избистрена концепция за посланието – визуално и текстово, един идеен проект с 2-3 варианта би отнел около 3-7 раб. дни. От два до пет дни за избор на вариант и корекции по него, след което е производството и монтажът на фолиото. И още една препоръка: за да имате добър краен резултат – и като визия, и като пряк бизнес ефект – трябва да разполагаме с т.нар. vector outlines. Това са оразмерени векторни схеми на всички проекции на конкретния автомобил – отпред, отзад, ляво/дясно и отгоре. Бранд визията се се налага върху тях в реален размер и се подготвя за изработка. Наличието на тези векторни проекции + вземането на контролни размери още в началния етап на проектиране на бранд дизайна гарантират, че на изхода ще имате един качествен, ефективно работещ за вашия бизнес рекламен продукт. Цената им варира между 13 и 19 евро и, ако конкретната схема я няма в нашата база, горещо препоръчваме да предвидите и тази скромна сума в бюджета за брандиране.
Цялостното обличане с фолио (full vehicle wrapping) предполага сериозна предварителна подготовка. И най-вече смислен идеен и технически проект. И известно време… от днес за утре не става, уви. За съжаление повечето „цялостно“ брандирани автомобили в БГ са пропуснали най-важния –„креативния“ – етап и това им личи. Цялата пара на цялостното БГ брандиране отива във вида и марката на фолиото, неговият цвят, текстура, в технологията (печатано или тунинг), и на първо място – в цената. Всички тези неща са важни, но да не забравяме, че най-важното е проектът – идеен и технически. Крайният резултат от този „подход“ е видим тук-там по нашите улици и не предизвиква особена радост. За бизнес ефекта да не говорим… Ние в artcars.bg не работим така. И затова цялостно брандираните коли в нашето портфолио не са чак толкова много. Отделна тема е, че има много примери за наши проекти, които визуално се възприемат като цялостно обличане с фолио, а на практика не са. Така или иначе пълното брандиране предполага конкретни маркетингови цели и задачи, които не могат да бъдат изпълнени иначе. Ако трябва мощно да налагате нов продукт или гама стоки или пък нова корпоративна/визуално идентичност и имате сериозен автопарк с традиционно бели автомобили, решението е едно – цялостно обличане на всяка от колите със съответната бранд визия. В този случай конкретната марка и модел се разтварят в общото рекламно излъчване. Ако имате 10 цялостно (включително и покрива) брандирани баничарки, вие разполагате с около 250 квадрата площ за да кажете това, което искате, на аудиторията. При това тази площ е в различни равнини и комуникира с различни групи – водачи и возещи се в коли – лични, служебни и такси, пътуващи в градския транспорт, пешеходци, служители в офиси, разположени във високи бизнес сгради и гледащи с интерес какво се случва долу… При професионално свършена работа инвестицията в пълното рекламно „преобличане“ на фирмения автопарк ще се върне много по-бързо от очакваното и при правилна поддръжка ще работи за вашия бизнес години наред. Разбира се, не е задължително да имате чак толкова голям автопарк, за да използвате цялостното брандиране. Фирмената кола може да е само една, но при едно умно и нестандартно проектирано цялостно обличане вашият бизнес ще дръпне рязко пред конкурентите. Относно технологията: в 90% от случаите се използва печатано фолио и това е обяснимо. В зависимост от кривините (2D/3D) и конкретните бранд зони фолиото може да е cast (лято) автомобилно фолио или пък каландрирано (изтеглено) автомобилно фолио – когато искате в брандирането да участват броните и таванът, изборът на cast фолио е задължителен. При всички положения обаче фолиото и ламинатът трябва да са с адекватно приожение, т.е. трябва да са предназначени за печат и монтиране върху автомобили. Компромисът по отношение на техническите спецификации на фолиото при този тип брандиране говори или за тотален непрофесионализъм, или за елементарно шмекеруване на дребно. И двете неща нямат нищо общо с нас. Препоръка: когато решите да се брандирате цялостно, помислете и за покрива като рекламна площ. Той крие неподозирани възможности за въздействие, които повечето фирми пропиляват. Наличието на векторни схеми на конкретния модел в този случай е повече от задължително. Още за важността на vector outlines при брандирането може да видите в края на текста за Частично брандиране.
Както и при стандартната къса база, това е най-бюджетният вариант за комуникация с аудиторията. Някои му казват надписване с фолио. Терминът на английски е vehicle lettering. За целта са необходими: векторен формат на логото, описание на предпочитан шрифт, спецификация на корпоративен цвят (ако има такъв). В този случай при наличие на изброеното в предишното изречение проектът за брандирането и неговата реализация могат да станат в рамките на 2-3 дена. Плотерното фолио се използва дотолкова, доколкото логото може да бъде пресъздадено от един/два или комбинация на повече цветни фолиа. При положение, че логото на фирмата съдържа преливки (градиенти), полутонове, сенки или пък е пълноцветно изображение, постигното чрез смесване на четирите основни цвята, тогава опираме до дигитален печат върху фолио + ламиниране на отпечатаното изображение. Колкото и просто да изглежда това надписване на колата, и то има своите тънкости и специфики – важно е да се избере по какво и как ще се равняват текстовете, логата, контактната нформация; важно е да се избере цветът на текстовете и контактното инфо в зависимост от цвета на колата; необходимо е да се презицира големината на основните бранд елементи спрямо габаритите на колата и изискванията за четимост на текста. В страницата За и против може да видите примери ЗА и примери ПРОТИВ.
Зоната на брандирането на автомобила хармонично се вписва в дизайна на колата, следвайки линиите на гофрите на ламарината. Така със сравнително нисък бюджет визията бранда оптимално се вписва в дизайна на колата и многократно засилва въздействието на посланието и оттам – на бизнес ефекта за клиента. Ефектът на този тип комуникация с аудиторията се засилва още повече от избора на цветове, дебелина на контура, големина на шрифта, наклон, равнение и други детайли, които придават графична завършеност на общата визия В този случай при брандирането на автомобила най-удачно е използването на печатано автомобилно полимерно фолио за повърхности с леки кривини.
Най-използваният тип брандиране на баничарка в БГ. Наричат го частично обличане на автомобил с фолио. Терминът на английски е partial car wrapping. Единствената разлика с късата база е, че ще отиде малко повече фолио. В този случай използвате двете страни + задната за много по-ефективна комуникация с публиката. Тук има място за всичко – за големи пълноцветни изображения на вашето лого, за снимки на вашия продукт, за вашето рекламно изречение (слоган)…. Цялата тази площ, ако се проектира умно, ще ви донесе неочаквано добър резултат. В повечето случаи обаче виждаме непрофесионално, неграмотно използване на тази естествена възможност, което многократно намалява въздействието върху аудиторията и оттам конкретния бизнес ефект за фирмата. Проблемът е, че хората масово не са наясно какъв точно ефект да очакват от една умно брандирана кола и затова не могат да разберат, че точно тяхното брандиране не работи както трябва. А това е особено важно, като се има предвид, че при някои бизнеси самото наличие на професионално брандирани коли вече може да се окаже конкурентно предимство (при равни други условия). И да пропилееш тази естествена възможност е, да го кажем по-меко, неумно. За щастие на клиентите на artcars.bg те вече го знаят и и с всяка следваща кола усещат добавения бизнес ефект. Ако говорим за технология, при този тип брандиране могат да се използват и плотерно, и печатано фолио. Но, разбира се, с печатаното фолио може да покажете пълноцветна картинка на продукта, много по-добре да използвате възможностите на един добър кар дизайнер, и да „разкажете една история“ върху тази немалка площ, която да направи разпознаваема вашата бизнес специфика. Наличието на качествени снимки с необходимата резолюция или пък на векторни цветни илюстрации е от огромно значение за добрия краен резултат. Ако имате подходящи изходни материали и що-годе избистрена концепция за посланието – визуално и текстово, един идеен проект с 2-3 варианта би отнел около 3-7 раб. дни. От два до пет дни за избор на вариант и корекции по него, след което е производството и монтажът на фолиото. И още една препоръка: за да имате добър краен резултат – и като визия, и като пряк бизнес ефект – трябва да разполагаме с т.нар. vector outlines. Това са оразмерени векторни схеми на всички проекции на конкретния автомобил – отпред, отзад, ляво/дясно и отгоре. Бранд визията се се налага върху тях в реален размер и се подготвя за изработка. Наличието на тези векторни проекции + вземането на контролни размери още в началния етап на проектиране на бранд дизайна гарантират, че на изхода ще имате един качествен, ефективно работещ за вашия бизнес рекламен продукт. Цената им варира между 13 и 19 евро и, ако конкретната схема я няма в нашата база, горещо препоръчваме да предвидите и тази скромна сума в бюджета за брандиране.
Цялостното обличане с фолио (full vehicle wrapping) и на дългата база на добре познатите баничарки предполага сериозна предварителна подготовка. Която се изразява в изготвянето на смислен идеен и технически проект, а той изисква време – „за вчера“, уви, не става. Но повечето „цялостно“ брандирани автомобили в БГ са пропуснали най-важния –„креативния“ – етап и това им личи. Цялата пара на цялостното БГ брандиране отива във вида и марката на фолиото, неговият цвят, текстура, в технологията (печатано или тунинг), и на първо място – в цената. Всички тези неща са важни, но да не забравяме, че най-важното е проектът – идеен и технически. Крайният резултат от този „подход“ е видим тук-там по нашите улици и не предизвиква особена радост. За бизнес ефекта да не говорим… Ние в artcars.bg не работим така. И затова цялостно брандираните коли в нашето портфолио не са чак толкова много. Отделна тема е, че има много примери за наши проекти, които визуално се възприемат като цялостно обличане с фолио, а на практика не са. Така или иначе пълното брандиране предполага конкретни маркетингови цели и задачи, които не могат да бъдат изпълнени иначе. Ако трябва мощно да налагате нов продукт или гама стоки или пък нова корпоративна/визуално идентичност и имате сериозен автопарк с традиционно бели автомобили, решението е едно – цялостно обличане на всяка от колите със съответната бранд визия. В този случай конкретната марка и модел се разтварят в общото рекламно излъчване. Ако имате 15 цялостно (включително и покрива) брандирани баничарки, вие разполагате с около 400 квадрата площ за да кажете това, което искате, на аудиторията. За да си го представите реално, това са 34 билборда тип пиза, 4х3 м. При това тази площ е в различни равнини и комуникира с различни групи – водачи и возещи се в коли – лични, служебни и такси, пътуващи в градския транспорт, пешеходци, служители в офиси, разположени във високи бизнес сгради и гледащи с интерес какво се случва долу… При професионално свършена работа инвестицията в пълното рекламно „преобличане“ на фирмения автопарк ще се върне много по-бързо от очакваното и при правилна поддръжка ще работи за вашия бизнес години наред. Разбира се, не е задължително да имате чак толкова голям автопарк, за да използвате цялостното брандиране. Фирмената кола може да е само една, но при едно умно и нестандартно проектирано цялостно обличане вашият бизнес ще дръпне рязко пред конкурентите. Относно технологията: в 90% от случаите се използва печатано фолио и това е обяснимо. То задължително трябва да е cast (лято) автомобилно фолио за разлика от каландрираното – моно- и полимерно. Компромисът по отношение на техническите спецификации на фолиото при този тип брандиране говори или за тотален непрофесионализъм, или за елементарно шмекеруване на дребно. И двете неща нямат нищо общо с нас. Препоръка: когато решите да се брандирате цялостно, помислете и за покрива като рекламна площ. Той крие неподозирани възможности за въздействие, които повечето фирми пропиляват. Наличието на векторни схеми на конкретния модел в този случай е повече от задължително. Още за важността на vector outlines при брандирането може да видите в края на текста за Частично брандиране.
Това е най-бюджетният вариант на брандиране. За 385 лв. без ДДС можете да направите вашия бус сравнително добре разпознаваем по градските улици и на дълъг път. Ако са необходими допълнителни цветове плотерно фолио, апликирани едно върху друго (както е на макета), бюджетът малко ще нарасне. Ако пък логото на фирмата е от повече цветове, тогава най-разумно е да се мине към варианта „Брандиране на тавите“.
ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ: 0888 930 304, 0893 679 712